niedziela, 15 maja 2016

15.05.2016 - Eurowizja 2016

Jako, że jestem zażenowana przebiegiem głosowania w tymże tytułowym konkursie to postanowiłam opisać moje zdanie tutaj. W tym roku pierwszy raz 50% głosów stanowiły głosy od tajemniczego "jury", które chyba nie zna się na muzyce. Brali oni pod uwagę tylko i wyłącznie aspekty polityczne... Sama zrobiłam swój ranking najlepszych piosenek i dosyć mocno odbiega on od końcowego zestawienia niestety.

                                                ~ * ~

1. Ukraina 

Hmmm... w moim rankingu zajęła miejsce 12. Piosenka nie była najgorsza ale na pewno nie zasługiwała na wygraną, bo było naprawdę wiele lepszych piosenek. Nie rozumiem, dlaczego wygrała właśnie ta. Nie jestem zadowolona z tego wyniku i uważam, że stwierdzenie, że ta piosenka była najlepsza jest krzywdzące dla pozostałych, genialnych utworów. W wielu aspektach lepszych niż ta. No ale tak zdecydowało przede wszystkim jury.

2. Australia
Ta piosenka również nie przypadła mi jakoś specjalnie do gustu, chociaż była u mnie wyżej niż Ukraina, bo na 9. miejscu. Mimo wszystko piosenka jak piosenka, nie zachwycała jakoś mocno. Według mnie była dosyć przeciętna i powtórzę się ale wiele innych piosenek było lepszych, a nie zostały zauważone przez jury.

3. Rosja No i to jest chyba jedyne miejsce, z którym w pełni się zgadzam. Piosenka była świetna, a do tego genialna oprawa i efekty. Całość bardzo fajnie się prezentowała i piosenka u mnie również jest na 3. miejscu, jednak patrząc na końcowy werdykt uważam, że powinna być na pewno wyżej niż Ukraina i Australia.

4. Bułgaria
Tutaj o dziwo też trafiłam z miejscem. Piosenka bardzo mi się podobała, była przyjemna, fajnie jej się słuchało. Nie mam nic do miejsca, które zajęła. Ogólnie bardzo na plus.

5. Szwecja
Fenomenu tej piosenki chyba już nie zrozumiem.  U mnie miała ona 22. miejsce. Kompletnie mi się nie podobała i nie wiem dlaczego została aż tak wysoko oceniona. Jak dla mnie nie powinna być nawet w pierwszej 20, a co dopiero na 5. miejscu, no ale cóż, nie ja jestem specjalistą.

6. Francja
Mam podobne odczucia jak do Szwecji. Ta piosenka była tylko 2 miejsca wyżej niż poprzednia i też nie przypadła mi do gustu.
7. Armenia
Ta piosenka była bardzo fajna, nie wiem czy zasługiwała, aż na 7. miejsce ale nie była najgorsza. 


8. Polska
No i Michał, który został niewątpliwie bardzo pokrzywdzony przez jury, które przyznało mu 7 punktów, co dawało nam przedostatnie miejsce w całym zestawieniu. O dziwo jeśli chodzi o głosy telewidzów, to mieliśmy 3 miejsce. Duża różnica, prawda? Jeśli chodzi o jego występ to zaśpiewał w 100% czysto. Piosenka genialna, ale kompletnie nie doceniona...

9. Litwa
Piosenka Litwy również mi się podobała i przyznałam jej podobne miejsce do tego, które otrzymała, więc tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń.

10. Belgia

 Jeśli chodzi o Belgię, to również zgadzam się z miejscem. Piosenka bardzo fajna - wpada w ucho, młoda, charyzmatyczna wokalistka. 



11.  Holandia
Ta piosenka według mnie była taka "nijaka". Ja jej dałam miejsce 16. więc myślę, że tutaj była zbyt wysoko, no ale cóż. Ogólnie nie była zła, chociaż szału nie było.

12.Malta
Tutaj no to kompletnie nie wiem co się stało! Piosenka według mnie była jedną z najgorszych, z resztą nie bez powodu miała u mnie 25. miejsce. Nie rozumiem, dlaczego w końcowym zestawieniu była aż tak wysoko.

13. Austria 
Ta piosenka podbiła moje serce! Jest przepiękna. Powinna wygrać, lub zająć co najmniej 3. miejsce. No ale była zbyt ładna, nie była o wojnie i nie wygrała. Kompletnie nie zasługuje na tak wysokie 13. miejsce.



14. Izrael
Ta piosenka wbrew pozorom też była całkiem dobra. Mi się podobała i też dałabym jej wyższe miejsce. Nie rozumiem, dlaczego została oceniona tak słabo.

15. Łotwa
Nie, nie i jeszcze raz nie... 



16. Włochy
Już od samego początku ta piosenka mi się nie podobała, ale wiedziałam że będzie miała wysokie miejsce. Była taka nijaka, jak większość piosenek, które zajęły wysokie miejsca. Ja naprawdę nie wiem na jakiej podstawie jury oceniało poszczególne kraje, bo na pewno nie pod względem piosenek.

17. Azerbejdżan
Piosenka znów bardzo fajna ale również niedoceniona. Z pewnością zasługiwała na wyższe miejsce.

18. Serbia
Tutaj bym mogła zacytować dokładnie to samo, co napisałam wyżej... Szkoda.

19. Węgry 
Tutaj również troszkę za nisko ale w miarę się zgadzam. Niektóre miejsca są bardziej szokujące, to jeszcze ujdzie.


20. Gruzja
Ta piosenka była jak dla mnie niestety najgorsza ze wszystkich, jakie było prezentowane. Jak się okazuje, wcale najgorsza nie jest.

21. Cypr
Ta piosenka nie była zła. Nawet dałabym ją trochę wyżej. Była ona trochę "inna" ale to sprawiało, że fajnie się jej słuchało.

22. Hiszpania 
Piosenka nie bardzo w moim guście, jednak uważam, że powinna zająć o wiele wyższe miejsce. W miarę przyjemnie jej się słuchało.
 

23. Chorwacja
Tutaj mogłabym się zgodzić z miejscem, bo piosenka według mnie była "dziwna" a szczególnie jej wykonanie. Kiedy ta kobieta śpiewała miałam wrażenie, że nie wyrabia z głosem. Średnio mi się to słuchało.

24. Wielka Brytania
Znowu jedna z tych piosenek, które od początku już mi się nie podobało, jednak uważam, że to miejsce jest dla nich trochę krzywdzące, bo nie byli aż tak źli. Może piosenka nie była jakaś cudowna, ale tak słabe miejsce im się na pewno nie należało.

25. Czechy
Słaba piosenka, słabe miejsce - wszystko tak jak ma być.

26.  Niemcy 
Nie wiem, czy to nie jest dla mnie największe zaskoczenie tej Eurowizji. Piosenka była świetna, jak dla mnie pierwsza piątka na bank, a tutaj się okazuje, że zajęła miejsce ostatnie. Nie rozumiem tego kompletnie i współczuję tego miejsca, bo jest ono naprawdę niezasłużone.



No to tak krótko opisałam co o tym sądzę. Jak dla mnie ta Eurowizja niestety była porażką i nie wiem czy będę jeszcze oglądała kolejne, bo z roku na rok jest coraz gorzej. Nie wspomnę już o piosenkach w półfinałach, które nawet nie przeszły do finału, a były genialne!
Szkoda, że niektórzy artyści zostali tak zniszczeni przez jury - inaczej się tego niestety nie da nazwać.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz